2017-2018 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Tüm Öğrenciler İçin Kayıt Yenileme Duyurusu

Harç Ücreti Yatıracak Olan Öğrenciler İçin Genel Bilgiler

5-9 Şubat 2018 tarihleri arasında kayıt yenileme işlemlerinde sırasıyla;

1. AŞAMA: DERS SEÇİM İŞLEMİ

https://ubs.cbu.edu.tr adresine kullanıcı adı ve şifre ile girilerek ders seçimi yapılacak.

(Sisteme ilk defa girecekler için kullanıcı adı: TC kimlik no, Şifre:TC kimlik no)

Kaydı Tamamla Butonuna basılarak ders seçimi işlemi tamamlanacak ve harç borcunuz oluşacak.

2. AŞAMA: KAYDI TAMAMLAMA

*Ders seçiminden sonra kaydı tamamla butonuna basmayan öğrencilerin harç borcu oluşmadığından İş Bankasına ödeme bilgisi gönderilememektedir. Bu nedenle, Bankaya gitmeden önce kaydı tamamla butonuna basıp basmadığınızın kontrolünü yapınız.

3. AŞAMA: HARÇ İŞLEMLERİ

-Harç borcunuzu kayıt yenileme tarihleri arasında İş Bankasına yatırmanız gerekmektedir.


İş Bankası İnternet Bankacılığından veya ATM şubelerinden işlem yaparken, tüm“Öğrenci Numaranızı Girin” sekmelerine T.C. Kimlik Numaranızı girmeniz gerekmektedir.

-İş Bankasından ödeme bilgileriniz belirli aralıklarla sistemimize yüklenmektedir. Bu işlemden sonra kayıt yenileme işleminiz tamamlanmış olacaktır.

Ders seçiminden sonra oluşan harç ücretleri İş Bankası sistemlerine hemen düşmemektedir. Bu nedenle, ders seçiminizi yaptıktan sonra hemen Bankaya gitmeyiniz.(En az 1 saat sonra bankaya gidiniz)

Harç Ödemelerine İlişkin Açıklamalar

 ÖNEMLİ NOTLAR:

*Harç yatırması gereken öğrencilerden, Tıp Fakültesi öğrencileri, Yabancı Dil Hazırlık Sınıfı (sınıf tekrarı yapan birinci öğretim, ikinci öğretim) öğrencileri ve Hasan Ferdi Turgutlu Teknoloji Fakültesinin MTOK - Hazırlık Sınıfı(ikinci öğretim) öğrencileri ders seçimi yapmadan bankaya harç ödemelerini yapacaklardır.
*Ders seçimi yapmış olsanız bile oluşan harç ücretinizi ödemediğiniz takdirde kayıt yenileme işleminiz tamamlanmış sayılmaz.

Harç Ücreti Yatırmayacak Olan Öğrenciler İçin Genel Bilgiler

5-9 Şubat 2018 tarihleri arasında kayıt yenileme işlemlerinde sırasıyla; https://ubs.cbu.edu.tr adresine kullanıcı adı ve şifre ile girilerek ders seçimi yapılacak.
Sisteme ilk defa girecekler için ( kullanıcı adı: TC kimlik no , Şifre: TC kimlik no )

Kaydı Tamamla butonuna basıldıktan sonra kayıt yenileme işleminiz tamamlanmış olacaktır.

Harç Bilgileri

Akademik Takvim

SSS: Ders Kayıtlanma Sürecinde Sıkça Sorulan Sorular

  • Ders seçimimi nasıl yapacağım?
  • Cevap: UBS’ ye kullanıcı adı ve şifreniz ile giriş yaparak zorunlu/seçmeli derslerinizi seçebilirsiniz. Derslerinizi seçtikten sonra “Kaydı Tamamla” butonuna basmanız gerekmektedir. “Kaydı Tamamla” butonuna bastıktan sonra harç yükümlülüğü olan öğrenciler için sistem tarafından harç borcu oluşturulacaktır.
  • Öğrenim harcımı nasıl ödeyeceğim
  • Cevap: Öğrenim harcı borcunuzu kayıt yenileme tarihleri arasında İş Bankasına yatırmanız gerekmektedir. Öğrenim harcını İnternet Bankacılığı veya ATM yoluyla ödemek isteyen öğrencilerimiz “Öğrenci Numaranızı Girin” sekmelerine “T.C Kimlik Numarası” gireceklerdir.

Önemli Notlar:
*Ders seçiminden sonra kaydı tamamla butonuna basmayan öğrencilerin harç borcu oluşmadığından İş Bankasına ödeme bilgisi gönderilememektedir. Bu nedenle, Bankaya gitmeden önce kaydı tamamla butonuna basıp basmadığınızın kontrolünü yapınız.
*Ders seçiminden sonra oluşan harç ücretleri İş Bankası sistemlerine hemen düşmemektedir. Bu nedenle, ders seçiminizi yaptıktan sonra hemen Bankaya gitmeyiniz. (En az 1 saat sonra bankaya gidiniz).
*Harç yatırması gereken öğrencilerden,Tıp Fakültesiöğrencileri,Yabancı Dil Hazırlık Sınıfı (sınıf tekrarı yapan birinci öğretim, ikinci öğretim)öğrencileri veHasan Ferdi Turgutlu Teknoloji Fakültesinin MTOK (ikinci öğretim)öğrencileri ders seçimiyapmadanbankaya harç ödemelerini yapacaklardır.

  • Öğrenim harcı yatırmayacak olan öğrencilerin ders seçimi nasıl yapılacaktır?
  • Cevap:Öğrenim harcı yatırmayacak olan öğrenciler, UBS’ ye kullanıcı adı ve şifreniz ile giriş yaparak zorunlu/seçmeli derslerini seçeceklerdir. Derslerinizi seçtikten sonra “Kaydı Tamamla” butonuna basmanız gerekmektedir.Kaydı Tamamla butonunabasıldıktan sonra kayıt yenileme işleminiz tamamlanmış olacaktır.
  • UBS’ ye giriş yapamıyorum, sistem ‘’Kullanıcınız ile ilişkili aktif program bulunamadı.’’ hatası veriyor. Ne yapmalıyım?
  • Cevap: UBS’ ye giriş yapmak istediğinizde ‘’Kullanıcınız ile ilişkili aktif program bulunamadı.’’ hatası ile karşılaşıyorsanız, öğrenci numaranız ve okulunuzun adını yazarak söz konusu hatayı  kayitlanma@cbu.edu.tr adresine mail atınız.
  • UBS şifremi unuttum ne yapmalıyım?
  • Cevap: UBS giriş sayfasındaki ‘’Şifreni mi Unuttun?’’ sekmesine tıklayarak “SMS ile” veya “E-Posta ile” seçenekleriyle yeni bir şifre alabilirsiniz.
  • Seçmek istediğim ders için sistem “Seçtiğiniz Dersin Kontenjanı Doludur” uyarısı veriyor. Ne yapmalıyım?
  • Cevap: Seçmek istediğiniz ders için sistem “Seçtiğiniz Dersin Kontenjanı Doludur” uyarısı ile karşılaşıyorsanız ilgili dersin adını, öğrenci numaranız ve okulunuzun adını yazarak söz konusu hatayı  kayitlanma@cbu.edu.tr adresine mail atınız.
  • Seçmek istediğim Zorunlu/Seçmeli dersleri “Ders Seçimi-Kayıt Yenileme” sekmesinde göremiyorum? Ne yapmalıyım?

  • Cevap:
  • Seçmek istediğiniz Zorunlu/Seçmeli dersler “Ders Seçimi-Kayıt Yenileme” sekmesinde görünmüyorsa, öğrenci numaranız ve okulunuzun adını yazarak kayitlanma@cbu.edu.tr adresine mail atınız.
  • Kaç AKTS ders seçebilirim?

  • Cevap:Üniversitemiz Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği gereği;
    İş Yeri Uygulamaları Eğitimi yapılmayan bölümlerde, ara sınıf öğrencileri için en fazla 40 AKTS, son sınıf öğrencileri için en fazla 45 AKTS,
  • İş Yeri Uygulamaları Eğitimi yapılan bölümlerde;
    1) Önlisans programlarında son sınıf öğrencileri için en fazla 45 AKTS,
    2) Lisans programlarında,üçüncü, dördüncü ve beşinci dönemler için en fazla 40 AKTS,altıncı, yedinci ve sekizinci dönem öğrencileri için en fazla 45 AKTS ders alınabilir.
    Not: Bu konudaki sorularınız için “Danışmana Mesaj Gönder” kısmından danışmanınız ile iletişime geçebilirsiniz.
  • Almak istediğim ders için ‘’Ders çakışması’’ uyarısı veriyor ne yapmalıyım?
  • Cevap: Ders seçimlerinde; I. Öğretim öğrencilerimiz öncelikle I. Öğretimde açılan dersleri seçmek zorundadır. Ders çakışması olması durumunda II. Öğretimde açılan dersleri seçebileceklerdir. II. Öğretim öğrencilerimiz ise; öncelikle II. Öğretimde açılan dersleri seçmek zorundadır. Ders çakışması olması durumunda I. Öğretimde açılan dersleri seçebileceklerdir.
  • “Ders Seçimi-Kayıt Yenileme” ekranında “Sınıf ve Dönem Bilgilerim” hatalı görünüyor. Ne yapmalıyım?
  •  Cevap: “Ders Seçimi-Kayıt Yenileme” ekranında Sınıf ve Dönem Bilgileriniz doğru değil ise, öğrenci numaranız ve okulunuzun adını yazarak kayitlanma@cbu.edu.tr adresine mail atınız.

* ÖNEMLİ NOT:

İş Bankası İnternet Bankacılığından veya ATM şubelerinden işlem yaparken, tüm "Öğrenci Numaranızı Girin" sekmelerine "T.C. Kimlik Numaranızı" girmeniz gerekmektedir.

Üniversite Bilgi Sistemine Giriş İçin Tıklayınız

Kayıtlanma ile ilgili sorunlarınız için kayitlanma@cbu.edu.tr adresine mail atabilirsiniz.