Manisa İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen “2023 Eğitim Vizyonu Manisa Çalıştayı”nda eğitimin temel sorunları gündeme getirildi. Çalıştaya Manisa Valisi Ahmet Deniz, Rektörümüz Prof. Dr. A. Kemal Çelebi, İl Milli Eğitim Müdürü İsmail Çetin, ilçe milli eğitim müdürleri, eğitim sendikalarından temsilciler, öğretmenler ve okul müdürleri katıldı.Çalıştayın açılış konuşması yapan İl Milli Eğitim Müdürü İsmail Çetin, “Çalıştayın esas amacı Türkiye'nin önündeki 10 yılları, 50 yılları, 100 yılları şekillendirmek, milletimizi geleceğe hazırlamaktır” dedi.
Çalıştaydan sonra “Manisa'nın 2023 Eğitim Vizyonu”nun hazırlanacağını ifade eden İl Milli Eğitim Müdürü Çetin, hazırlanan raporların tüm illerden gelen raporlarla birlikte Milli Eğitim Bakanlığında toplanacağını ve önümüzdeki haftalarda Türkiye'nin eğitim vizyonu ile yol haritasının belirleneceğini dile getirdi.
Rektörümüz Prof. Dr. A. Kemal Çelebi yaptığı konuşmada, Türkiye'de eğitim alanında yapılan değişikliklere vurgu yaparak, “Biliyoruz ki eğitim sadece Türkiye'nin en önemli meselesi değil. Eğitim, varoluşsal bir realite ve sorun. İnsanoğlunun yeryüzüne gelmesi ile birlikte aslında karşı karşıya kaldığı en temel problem eğitim problemidir. Türkiye'de eğitim politikalarımızın belirli aralıklarla değerlendirildiğini ve değiştirildiğini görüyoruz. Tabii ki zaman içerisinde her politikada güncelleme yapılır. Ancak bizde eğitimin en temel ilkelerinde, prensiplerinde, yöntemlerinde çok sık değişiklikler yapma durumuyla karşı karşıya geldiğimiz hepimizin malumudur. Eğitim konusunu tartışırken, işe önce eğitim felsefesinden başlamak gerekir. Eğitimle ilgili soruların cevabı; metafizik, dini, felsefi düzeyde verilir. Bu çerçevede eğitim felsefesinin kapsamına varlık bilgisi, bilgi felsefesi, değerler felsefesi ve elbette pedagoji girer” diye konuştu.
Türkiye'de eğitim alanındaki en önemli sorunun, toplum olarak uzlaşmaya varılan bir felsefenin olmamasından kaynaklandığını ifade eden Rektör Çelebi, “Bizim toplum olarak üzerinde uzlaşmaya vardığımız bir eğitim felsefemiz yoktur. Hâlâ İmam Hatip Okulları ile ilgili olarak geçmişte ve günümüzde tartışmalar yaşıyorsak, bunlar eğitim felsefesi ile alakalı konulardır. Nasıl bir toplum ve gelecek tasavvuruna sahipsiniz ve buna bağlı olarak nasıl bir fert, nasıl bir insan yetiştireceksiniz? Biz bu konularda henüz tam olarak mutabakata varabilmiş değiliz. Batılı ülkelerde milli eğitim ve dış politika çok sık değişikliğe uğrayan politikalar değildir. Üzerinde belli bir konsensus sağlanmıştır. Bu öncelikle halletmemiz gereken konu olarak karşımıza çıkıyor” dedi.
Rektör Çelebi, eğitimdeki diğer önemli sorunun da eğitimde inanmış bir kadronun olmamasından kaynaklandığını belirterek, “Eğitim sistemini içselleştirmiş, özümsemiş, inanmış bir eğitici kadro olmazsa, o sistemin sonuçları arzu ettiğimiz düzeyde olmaz. Eğitim Fakültesi mezunlarının KPSS’deki alan bilgisi ile ilgili ortalamalarının hesabı üniversitelere sorulmalıdır. Bizim hakikaten eğitim fakültelerimizdeki kaliteyi yükseltmek gibi bir sorumluluğumuz var. İhtiyacın çok üzerinde eğitim fakültesinin olması, bu puanların düşmesine sebep oluyor. Bir diğer sorun da eğitim fakültelerinde yeteri kadar yetişmiş insan kaynağının, akademik personelin olmamasıdır. Bu da tabii ki eğitim kalitesini olumsuz yönde etkilemektedir. Üzerinde durmamız gereken diğer önemli sorun da atanamayan öğretmenlerdir” dedi.
Manisa Valisi Ahmet Deniz ise, Türkiye'nin eğitimde nitelik anlamında istediği yerde olmadığını belirterek, “Türkiye son 15 yılda her alanda çok ciddi bir değişim ve dönüşüm yaşadı. Özellikle eğitimde fiziki mekanların iyileştirilmesi açısından çok iyi yerlere geldik. Ama bir şeyi itiraf etmek lazım. Eğitimde nitelik anlamında istediğimiz yerde değiliz. Onun için 2023 eğitim vizyonunu gerçekleştiriyoruz. Biz daha farklı şeyler yapmak zorundayız. Çünkü bulunduğumuz konum ve coğrafya bizden bunu bekliyor” dedi.