Sağlık Bakanlığı Verimlilik, Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığının gerçekleştirmiş olduğu değerlendirmelerde, 2018 yılında yükselen bir grafik sağlayan Üniversitemiz Hafsa Sultan Hastanesi, bu çalışmaların yanı sıra Türk Standartları Enstitüsünün değerlendirmelerinden de başarılı bir sonuç elde etti. Bu süreç kapsamında “TS EN ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Belgesi” almaya hak kazandı.
Hafsa Sultan Hastanesi “TS EN ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Belgesi”, 21 Ocak 2019 tarihinde Üniversitemiz Rektörlüğünde düzenlenen bir törenle takdim edildi.
“Her şeyi hakkını vererek yapıyoruz ve yapmaya devam edeceğiz.”
Törende bir konuşma yapan Rektörümüz Prof. Dr. A. Kemal Çelebi, her alanda kalite ile ilgili hedefini ortaya koyduğunu ve birimlerimizin arka arkaya gerekli çalışmaları tamamladığını dile getirerek, “Eğitim-öğretim ile ilgili akreditasyon çalışmalarımız da bir taraftan devam ediyor. Bölümlerimizi akredite hale getirmeye çalışıyoruz ve çok güzel aşamalar kaydettik. Her şeyi hakkını vererek yapıyoruz ve yapmaya devam edeceğiz. Bu içimizden gelen bir aşkla yerine getireceğimiz bir iş olacak. Öğretimde kaliteyi yükselttik, yükseltiyoruz. Araştırma çalışmalarımızda da çok ciddi bir altyapı oluşumunu sağladık. Arkadaşlarımızın araştırmayla ilgili nitelikli çalışmalarının, hazırlanan altyapıya bağlı olarak arttığını memnuniyetle müşahede ediyorum.
Ancak, üniversitenin topluma en fazla dokunan tarafı hastanesi ve sunduğu sağlık hizmetleridir. Dolayısıyla şehir ve halk, üniversiteyi daha ziyade hastane ile ilgili memnuniyetine göre değerlendiriyor.
“Değer yaptığımız işten değil, yaptığımız işin hakkını veriyor olmaktan gelir.”
Hastanemizde doğrudan bizden kaynaklanmayan problemler gündeme getirilir. Onların üzerinde duruyor değilim. Ne yaptığımızı, ne yapmaya çalıştığımızı biliyorum. Geçmişten gelen sorunların neler olduğunu uzun yıllar bu üniversitede çalışan arkadaşlarımız zaten biliyorlar. Dolayısıyla biz kimin ne dediğine aldırmadan, sadece ve sadece kendi vicdani huzurumuz için üstlendiğimiz bu emanetin hakkını vermek durumundayız. Bende, başhekimimizde, hepinizde ayrı ayrı emanet var. Bu görevler hepimiz için birer emanet. Dolayısıyla bizler iyi niyetle, aşkla, elimizden gelenin en iyisini yerine getirmeliyiz. İşini seven, dürüst, namuslu, ahlaklı, fedakâr çalışanlar, uygun yönetim modeli ve süreçlerini de gerçekleştirdikten sonra en iyi hizmeti sunmuş olurlar. Biz üniversitemizde ve hastanemizde her kademede çalışan arkadaşlarımız, hekimlerimiz, yardımcı sağlık personelimiz, diğer işleri yapan arkadaşlarımız bir bütünüz. Belli bir hizmetin ortaya çıkmasında kimse diğerine göre daha değerli değildir. Belli bir iş başarılıyor ise güvenlikteki arkadaşımın da temizlik işlerini yürüten arkadaşımın da payı vardır. Bu sadece hekimlerle, sağlık personeliyle başarılan bir şey değildir. Dolayısıyla işini en iyi şekilde yapan herkes değerlidir. Değer yaptığımız işten değil, yaptığımız işin hakkını veriyor olmaktan gelir. Hastanemizde motive etme, yönlendirme, sevk ve idare etme noktasında tüm tedbirleri alıyoruz. Yöneticinizle aranızda bazı sıkıntılar yaşanabilir, doğrudan muhatap olmamakla birlikte bana gelen bir sorun olabilir. Bu sizin heyecanınızı, motivasyonunuzu azaltmasın. Siz bana hizmet etmiyorsunuz. Biz hep birlikte bu topluma hizmet ediyoruz.
Sağlık Bakanlığının getirdiği standartlara göre yapılan değerlendirmede, puanımızda bir artış söz konusu oldu. Buradaki arkadaşlarım, özellikle daha fazla sorumluluk alan, daha çok çalışan arkadaşlarımız olarak ön plana çıktılar. Kurumumuza, işimize sahip çıkarak, hastanemiz ile ilgili memnuniyeti daha da yüksek noktalara taşıyacağız. Bu konuda oldukça ümitliyim, çünkü geçen süre zarfındaki gelişmeler her gün daha iyiye ve ileriye gittiğimizi gösteriyor. Diğer arkadaşlarımızı da bu sisteme dahil edeceğiz O zaman biz Manisa Celal Bayar Üniversitesi Hafsa Sultan Hastanesi olarak, şehir ve bölgenin tüm rakip hastanelerine rağmen güler yüzümüzle, yaptığımız işi en doğru şekilde yaparak ve hasta memnuniyeti ile farkımızı tüm dezavantajlarımıza rağmen ön plana çıkacağız.
“Hepimiz birlikte başarıyoruz, birlikte başaracağız. Çünkü biz birbirimize inanıyoruz, birbirimize güveniyoruz.”
Bizden kaynaklanmayan bir borç sorunumuz var. Bu borçlarla hem yeni modernizasyonları gerçekleştirdik ve genişleme yatırımları yaptık, hem de yeni hizmet ünitelerini devreye soktuk. En büyük problemlerden biri olan ve şehirde benim karşıma çıkan asansör sorununu hallettik. Ayak bağı olmak isteyenler içeride ve dışarıda her zaman olacaktır. Bunlar bizim hevesimizi kıramaz, çalışma azmimizi azaltamaz. Biz ileriye bakıyoruz. Tüm zorlukların, sıkıntıların, eksikliklerin üstesinden hep birlikte geleceğiz. Bütün bu başarılanlar bir ekip işidir. Burada olan ve olmayan tüm arkadaşlarım bu başarıda pay sahibidir. Üniversitemiz adına hepinizi tebrik ediyorum, teşekkür ediyorum.
Hastanede kalite konusundaki çalışmalarda hakikaten özveriyle koşturan ve onları inandırmaya çalışan Sadık Kaplan’ın gerçekten emeği çok fazla, samimiyetle çok büyük gayretler sarf etti. Hepinizin ismini tek tek sayamıyorum. Başhekimimiz, başmüdürümüz, başhemşiremiz, hepimiz birlikte başarıyoruz, birlikte başaracağız. Çünkü biz birbirimize inanıyoruz, birbirimize güveniyoruz. İnşallah bundan sonraki süreçte de çalışmaya devam edeceğiz” diye konuştu.
Ardından, Hafsa Sultan Hastanesinin “TS EN ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Belgesi” ve çalışanların teşekkür belgeleri takdim edildi.